15 Nisan 2009 Çarşamba

Umut - Hayat Akan Bir Sudur


Acikca söylemem gerek, kitabi okumaya baslayana dek, gecen hafta Stuttgart ziyaretinde bulunan merakli ve monica kankalarin "Ayse Kulin mi, gay misin?" yorumlarina rahatlikla katilabilirdim. Fakat uzunca bir zamandir elime türkce kitap gecmemesinden dolayi, babamin Stuttgart ziyaretinde yaninda okumak icin getirdigi kitabi, son bir care olarak "türkce olsun yeter. Ayse Kulin bile okurum" seklinde hacilamam cok sürmedi.

Gercekten cok begendim kitabi. Cumhuriyet dönemi sonrasida Türkiye'nin gecirdigi degisim sürececini, 2 ailenin yasamlari üzerinden anlatirken, halkin cesitli kesimlerini temsil eden karakterler kullanarak, farkli görüsleri ve ikilemleri de cok güzel sekilde aktariyor. Benim gibi daha evvel Ayse Kulin okumamis kankalari, önyargilarindan siyrilarak bir sans vermelerini öneririm.

PS: Umut'un öncesi niteligini tasiyan "Veda-Esir Şehirde Bir Konak" kitabini bana getiren merakli kankaya tesekkürler. Okumak isteyenlerin önce bu kitaptan baslamalari sanirim daha mantikli.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

kanka bi kere daha söylüyorum gay misin?

Damla Aktekin dedi ki...

Mutlaka okuycam bu kitaplari Berkos, sen tavsiye ettiysen hele hepimiz okumaliyiz :)

 
Site Meter